PSP – det osynliga minnet

Playstation Portable har inte riktigt fått den uppmärksamhet av mig som jag trodde när jag importerade konsolen vid den amerikanska lanseringsdagen, och nu klarar det lilla originalminneskortet på 32MB inte ens att spara mitt fortskridande i Metal Gear Solid: Peace Walker. Att jag ens tvekar till att köpa ett minneskort för under 200 kronor för att få ut lite mer av konsolen säger kanske ganska mycket, men när också laddningstiderna kan klättra upp emot minuten i Kingdom Hearts: Birth By Sleep – utan en installation – börjar jag faktiskt snegla på två gigabyte extra.

Knappa två hundra alltså, Playstation Portable har gått riktigt osynligt förbi denna handburna konsol-period hemma hos mig.

Ett svar till “PSP – det osynliga minnet

  1. Jag har nog inte rört min PSP på ett år. Känns som att det kommer halvtaskiga versioner av fullversionerna till stationära konsoler. Något jag var lite orolig över redan vid lanseringen, men jag kunde ändå inte motstå den.

Kommentera

