Spelsamling: Resident Evil

Spelsamlande har alltid fascinerat mig, även om jag är något av en semisamlare – jag spar mina spel men köper ingenting jag inte spelar, och bryr mig inte särskilt mycket om limiterade utgåvor. Oavsett det hela så har personen i videoklippet nedan den hetaste Resident Evil-samlingen jag sett.

Hur ser din spelsamling ut?

4 svar till “Spelsamling: Resident Evil

  1. Själv försöker jag göra mig av med skitspelen, mår illa av Classics/Platinum och försöker satsa på specialutgåvorna. Gillar de mer speciella versionerna, men har samtidigt inte plats för så många fler spel (runt 450st). Det gör lite ont, men har förhoppningsvis råd att flytta till lite större snart (givetvis inte bara spelen i åtanke).

  2. Min finaste ögonsten är Chrono Trigger till Snes i perfekt skick. Blev erbjuden 2000kr för den för ett tag sedan, men inte ens då ville jag göra mig av med den 🙂 Har även ett spelex utan kartong.

    Men jag gillar att ha många spel, mår bra bara av att titta på samlingen 🙂

  3. @Mats: Gillar inte riktigt heller Classic eller Platinum, men det är inte så att jag inte skulle köpa ett spel bara för att jag inte hittar det i originalutgåva. Valde t.ex. ett riktigt repigt Kameo här om dagen i original istället för en helt blank Classic-skiva när jag köpte det begagnat. Lite knasig får man väl vara hehe 🙂

  4. @Tommy: Ohh, repiga spel är inte heller bra, gör ont i mig haha, man har nog blivit en del skadad genom åren. Att låna ut spel är rent av livsfarligt 😉

Kommentera

