Den sköna känslan av en ny spelgeneration

Xbox 360 startade officiellt denna konsolgeneration den 22 november 2005 i USA, och den 2 december drog den igång för oss européer. Så, med enkel mattematik var det alltså sex år och lite mindre än tio månader sedan jag själv drogs in i den, och jag längtar efter känslan av att återigen kliva in i en ny, färsk spelgeneration.

De bärbara konsolerna i all ära, Nintendo 3DS har redan släppts och den 22 februari är det dags för Sonys handburna grafikmonster Playstation Vita att göra debut i Sverige och Europa. Men, det går inte alls att jämföra med den stationära starten på en ny konsolgeneration.

Förväntningarna, nyfikenheten, all hype som företagen bara kräkts ur sig inför och om lanseringen ska synas in i sömmarna. Det är början på något nytt, något spännande, och det är något riktigt häftigt att vara med från starten av en ny stationär konsolgeneration. Även om många av lanseringstitlarna i princip alltid lämnar mycket att önska. Men, i år hoppas jag på en riktigt maffig avtäckning av ”Xbox 720”, och mycket intressant information om Wii U och dess spel på E3. Sony har emellertid sagt att de kommer att utannonsera ”Playstation 4” betydligt senare än Microsoft och Nintendo.

Nintendo drar igång nästa generation innan året är slut med lanseringen av Wii U.

Ett svar till “Den sköna känslan av en ny spelgeneration

  1. Du förmedlar känslan rätt väl, det är nästan otänkbart att det var så pass länge sen nu som 360 lanserades, den konsol jag onekligen har spenderat mest tid med av samtliga konsoler jag ägt hittills i mitt liv. Jag hoppas enbart att jag kommer ha möjligheten att uppleva nästa Xbox vid release, det som möjligtvis stoppar mig är min knapra studentbudget ^^

Kommentera

