Bowser tog mina stjärnor?

bowserI jakten på alla stjärnor i New Super Mario Bros. U gladdes jag åt att ha tagit full pott på en riktigt knepig bana. Jag la ned över en timme på att lyckas lokalisera och sedan klara av hindren för att ta alla eftertraktade stjärnor på just den leveln, och fortsatte sedan vidare med att leta efter fler på andra banor. Flera timmar senare upptäcker jag att spelet har slagit slint, och jag har endast en ynka stjärna kvar av tre möjliga på samma bana, och irritationen är maximal.

Jag börjar fundera på om jag gjort något fel, men jag minns bestämt att jag sparade direkt efter bedriften. Dräkten jag använde för att ta den sista stjärnan är också borta från mitt förråd, och den beroendeframkallande känslan som stjärnjakten gav (vilket jag poängterade väl i min recension) är som bortblåst.

Bowser, var har du lagt mina stjärnor?

 

Kommentera

