Zelda: Skyward Sword-rea idag

skyward-sword-zelda

I morse skrev jag om att Skyward Sword är det första Zelda-spel som jag riktigt fastnat för, och nu upptäcker jag (via NintendoBloggen) passande nog att Cdon har specialpris för spelet just idag, den 13 december. Istället för det ordinarie priset på 349 kronor tar de istället endast 178 kronor om ”christmas” skrivs in i rabattfältet (annars 199 kr.) Det kanske inte känns som någon jätte-rea sett till hur prissättningen fungerar för äldre spel, men när det rör sig om titlar till Nintendos konsoler – som brukar kosta en hel del även långt efter lanseringsdatumet – är det ett riktigt bra pris.

Som sagt har jag precis satt mig in i spelet, och efter runt sex, sju timmar är jag helt fast. Det är såhär Wii Motion Plus ska fungera (spelet kräver detta alternativt Wii Remote Plus,) och det var just på detta sätt som jag hoppades att svärdstrider skulle fungera när Wii:s kontrollfunktioner presenterades för första gången.

Personligen spelar jag på Wii U, och det fungerar ypperligt samt ser riktigt bra ut med en HDMI-kabel. Jag rekommenderar emellertid att ni installerar de två uppdateringarna som släppts till Wii U, då vissa har upplevt problem med just Skyward Sword utan dem. Wii-menyn är emellertid segare än vad den är till Wii, men det är inget som stör i det stora hela eftersom att det är en så liten stund vid uppstart som vi måste tillbringa där.

Lussebullar och Zelda: Skyward Sword på lucia är inte helt fel, eller vad säger ni?

Kommentera

