Var är alla jul-DLC?

journey-psn
Öken mitt i vintern?

Har jag missat något stort, eller är det en total ökentorka mitt i stundande vinterkaos vad gäller nedladdningsbart julmaterial till spel? Efter den stora anstormningen av allt Halloween-material som dök upp i oktober väntade jag mig något liknande nu i jul, om inte ännu mera gott.

Personligen har jag aldrig varit överdrivet begeistrad i Halloween, det är ingen tradition jag återkommer till med glädje varje år. Men vid jul är det ett alldeles ypperligt läge att släppa nedladdningsbara paket, då julen är väldigt underrepresenterad i spelvärlden. Christmas Nights into Dreams (vilket faktiskt går att låsa upp i HD-versionen av Nights into Dreams) är fortfarande det spel som folk talar sig varmast om när det rör sig om den stora högtiden i spelväg, och då det släpptes 1996 känns det som att vi behöver något nytt av den varan.

När nedladdningsbart material blev mer och mer integrerat samt en vanlig och naturlig del av spelbranschen var jul-DLC det jag tänkte först på. Att större spel med höga utvecklingskostnader inte fokuserar helt och hållet på julen kan jag förstå, men en kortare episod skulle passa in som handen i handsken.

Lite juldräkter till Dead or Alive 5 – ett spel jag är högst ointresserad av – är allt nytt som släppts till de ”stora” spelen, eller har jag missat något stort?

Ett svar till “Var är alla jul-DLC?

Kommentera

